Ammestop og mad

23. juni 2011

Alder:
7 mdr.

Ammestop og mad

Hej igen Helen

Magnus bliver 8 mdr. den 4.nov og er dags dato stoppet helt med at amme.

Han begyndte at bruge sut for 2 mdr. siden og lige siden har han nærmest ikke ville amme.
Jeg har den sidste mdr. kun ammet en gang tidlig morgen og så inden putning, men nu gider han slet ikke mere og mælken er forsvundet.
Han bruge mig kun lidt som sut inden han skal sove men faldet hurtigt i søvn ved brystet.

Han har kun sin sut når han skal sove eller er ked af det men er næsten altid glad så den sidder ikke i hans mund hele dagen.

Han har hele tiden og nægter stadig flasken, så den kan han ikke få istedet.

Han startede på grød da han var 4 mdr. da han ammede 5 gange hver nat. Efter han begyndte på sutten blev han kun ammet 1- 2 gange om natten.

Han vil næsten kun spise havregrød og øllebrød eller anden grød. Han kan kun lide lidt gulerod og søde kartofler som mos herudover. Han er ikke til klumper.

Jeg synes det er svært at vide og ...

Annonce

... han får nok mælk, vand at drikke og den rigtige kost.

Jeg har hørt fra en sundhedsplejerske at man gerne må give dem sødmælk istedet for at lave erstatning og give det fra kop.

Han madplan er nu:

kl 6 op
kl 6.30 1 dl. havregrød med mælkeerstatning pulver som passer til 100 ml mælk + vand og sødmælk af kop
kl 9-10 sove
kl 11.00 1 dl. øllebrød med samme mælkepulver + sødmælk og vand af kop
kl. 12.30 a38 med frugtmos eller banan og advokado
kl 13-14 sove
kl 14.30 3 kornsgrød med samme mælkepulver + sødmælk og vand
kl. 16.30-17 sove
kl 17.30 øllebrød med samme mælkepulver og grønsagsmos + sødmælk og vand
kl. 18.45 a38 med frugtmos og vand
kl 19.30 sove

Han får mælkepulver svarende til 400 ml mælk og får derfor ikke jern dråber.
Han har lidt hård afføring.

Jeg giver ham vand af lille drikkedunk løbende om dagen.

Tror du han får han det han skal? eller skal jeg prøve at ændre noget.

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren