Brev:
Ammestop og mad
23. juni 2011
Alder:
7 mdr.
Ammestop og mad
Hej igen Helen
Magnus bliver 8 mdr. den 4.nov og er dags dato stoppet helt med at amme.
Han begyndte at bruge sut for 2 mdr. siden og lige siden har han nærmest ikke ville amme.
Jeg har den sidste mdr. kun ammet en gang tidlig morgen og så inden putning, men nu gider han slet ikke mere og mælken er forsvundet.
Han bruge mig kun lidt som sut inden han skal sove men faldet hurtigt i søvn ved brystet.
Han har kun sin sut når han skal sove eller er ked af det men er næsten altid glad så den sidder ikke i hans mund hele dagen.
Han har hele tiden og nægter stadig flasken, så den kan han ikke få istedet.
Han startede på grød da han var 4 mdr. da han ammede 5 gange hver nat. Efter han begyndte på sutten blev han kun ammet 1- 2 gange om natten.
Han vil næsten kun spise havregrød og øllebrød eller anden grød. Han kan kun lide lidt gulerod og søde kartofler som mos herudover. Han er ikke til klumper.
Jeg synes det er svært at vide og han får nok mælk, vand at drikke og den rigtige kost.
Jeg har hørt fra en sundhedsplejerske at man gerne må give dem sødmælk istedet for at lave erstatning og give det fra kop.
Han madplan er nu:
kl 6 op
kl 6.30 1 dl. havregrød med mælkeerstatning pulver som passer til 100 ml mælk + vand og sødmælk af kop
kl 9-10 sove
kl 11.00 1 dl. øllebrød med samme mælkepulver + sødmælk og vand af kop
kl. 12.30 a38 med frugtmos eller banan og advokado
kl 13-14 sove
kl 14.30 3 kornsgrød med samme mælkepulver + sødmælk og vand
kl. 16.30-17 sove
kl 17.30 øllebrød med samme mælkepulver og grønsagsmos + sødmælk og vand
kl. 18.45 a38 med frugtmos og vand
kl 19.30 sove
Han får mælkepulver svarende til 400 ml mælk og får derfor ikke jern dråber.
Han har lidt hård afføring.
Jeg giver ham vand af lille drikkedunk løbende om dagen.
Tror du han får han det han skal? eller skal jeg prøve at ændre noget.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Ditte